Országhatárokon átívelő megoldások
A Szentex kft. több mint harminc éves tapasztalatára és munkatársai szaktudására alapozva magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt. Célja, hogy minőségi rendszerek megvalósításával költséghatékony és rugalmas megoldásokat kínáljon ügyfeleinek.
A cég 1991-ben alakult klasszikus külkereskedelmi tevékenységek ellátására. Hosszú távú eredményes működését az alapítók külkereskedelemben szerzett sokéves tapasztalata alapozta meg.
Későbbi sikereit és dinamikus fejlődését annak köszönheti, hogy rugalmasan és előrelátóan reagált a rendszerváltás, az uniós csatlakozás és a folyamatosan változó jogszabályi környezet során megváltozó körülményekre – ügyfelei számára hatékony, kényelmes és gazdaságos, az új lehetőségeket kihasználó megoldásokat kínálva.
Mérföldköveink
Harminc éve ügyfeleink szolgálatában...
1991
Magánvállalkozások teljes körű külkereskedelmi tevékenységét vállaltuk – a szerződések megkötésétől kezdve a termékek vámolásán keresztül azok házhoz szállításáig.
1994
A kapacitások hatékonyabb kihasználása érdekében a cég tevékenységei két fő irányra oszlottak. A külkereskedelmi szolgáltatások mellett külön üzletágként jelent meg a vámügynöki tevékenység.
1996
A Szentex Kft. 1996-ban nyerte el a WERBA osztrák kereskedőház által képviselt európai termékek kizárólagos magyarországi forgalmazási jogát. Ez adta mai főtevékenységünk alapját. Munkánkat képzett mérnök kollégák és független szakértők segítik.
2004
Az Európai Unióban alkalmazott egyszerűsített vámeljárásokat cégünk 2002 óta alkalmazta. Az uniós csatlakozást követően új szolgáltatási körként ajánlottuk a közösségen belüli áruforgalomhoz kapcsolódó statisztikai nyilvántartást és a környezetvédelmi termékdíjak kezelését, emellett megkezdtük az ún. harmadik országból érkező termékek más EU-tagállamban való vámkezelését.
2008
Hazai tevékenységünk jelentős bővítése mellett döntöttünk, új munkatársakat alkalmazva új irodát és raktárakat nyitottunk. A normál és egyszerűsített vámkezelések mellett kezességvállalási engedéllyel, közvám-, adó- és átmeneti megőrzési raktárakkal is állunk ügyfeleink rendelkezésére.
2011
Megszereztük az AEO – Engedélyezett gazdálkodói minősítést, melynek felhatalmazásával ún. közvetett vámjogi képviseletet is el tudunk látni. Ezen képviseleti forma gyakorlati jelentősége, hogy ügyfeleink a vámeljárások során az import ÁFA megfizetése alól mentesülnek.
Megbízóink száma mára sokszorosan meghaladja a csatlakozás előtti ügyfelek számát. Logisztikai szolgáltatásaink mellett több piacvezető európai termék és gyártó magyarországi képviselői vagyunk.
Akikre építünk
A szakértelemre és a tapasztalatra alapozunk
Szentkláray Balázsügyvezető
Kacskovics Andrásvámszakértő, környezetvédelmi termékdíj specialista
Horváth Ferencprojektvezető (kereskedelem)
Máté Gabriellavámügyintéző
Akik bíznak bennünk
Színvonalas szolgáltatás – elégedett ügyfelek
A Murexin Kft. mindig számíthatott a Szentex Kft. kiemelkedő szakértelmére.
Szabó Attila, Murexin Kft., Logisztika
Ha vámolással kapcsolatos kérdésem vagy teendőm van, mindig a Szentex Kft jut eszembe. Rájuk minden esetben számíthatok, hogy szakszerűen elvégzik, amit rájuk bízok.
Hirschler András, HUNET Kft., ügyvezető igazgató
Immár 18 éve végzi cégünk számára a teljes körű vámoltatást a Szentex Kft. Bár az eltelt időszak alatt jelentős változások történtek mind a jogszabályokban, mind az eljárásokban, a Szentex segítségével minden alkalommal sikerült ezekre időben, a legjobb megoldásokat megtalálni. Amikor célszerű volt, vámraktárt üzemeltettünk, ha kedvezőbb volt, Szlovéniában, Ausztriában vagy Németországban vámoltattunk a Szentex ügyintézésében, és amikor lehetett, éltünk a halasztott vámfizetés lehetőségével vagy az áfalevonási joggal. Több vámellenőrzésen is átestünk már, és mindig mindent rendben talált a hatóság. Ajánlom a céget mindenkinek, aki egy lelkiismeretes, szakértő partnerre vágyik.
Maróty István, Marosport Kft., ügyvezető